Hamburg, 14.09.2021 | Komunikaty prasowe | Firma Aktualizacja: Trwa badanie incydentu związanego z cyberbezpieczeństwem w firmie Olympus

Trwa badanie prowadzone przez nasz zespół reagowania w sprawie incydentu związanego cyberbezpieczeństwem, który miał miejsce w ubiegłym tygodniu.

  • Udostępnij:
Logo

Możemy potwierdzić, że incydent z 8 września 2021 r. był próbą ataku złośliwego oprogramowania na część naszej sieci sprzedaży i produkcji w regionie EMEA (Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki). Natychmiast zawiesiliśmy przesyłanie danych w tych obszarach i poinformowaliśmy odpowiednie podmioty zewnętrzne. Pragniemy zapewnić wszystkich klientów i partnerów, że nasza codzienna działalność biznesowa odbywa się normalnie i że nieprzerwanie świadczymy usługi pacjentom.

Odnotowany incydent zgłosiliśmy odpowiednim organom rządowym. Będziemy nadal podejmować wszelkie niezbędne środki, aby w bezpieczny sposób świadczyć usługi na rzecz naszych klientów i partnerów biznesowych.

Zgodnie z wynikami dotychczasowego badania nie wykryto żadnych dowodów utraty, nieuprawnionego użycia ani ujawnienia naszych danych. Nie ma również dowodów na to, że incydent związany z cyberbezpieczeństwem objął jakiekolwiek systemy poza regionem EMEA.

Ochrona naszych klientów i partnerów oraz utrzymanie ich zaufania do naszej firmy jest dla nas najwyższym priorytetem. Bezpieczeństwo danych traktujemy bardzo poważnie i nadal będziemy podejmować działania mające na celu zwiększenie bezpieczeństwa systemów informatycznych.

Przepraszamy za wszelkie niedogodności spowodowane tym incydentem.

Kontakt

Christian Pott

Christian Pott

Department Manager Corporate Communications
Olympus Europe SE & Co. KG

Telefon: +49 40 23773 3277
Mobilny: +49 151 10 19 71 11
e-mail: christian.pott@olympus-europa.com